Tuesday, 27 March 2018

409a 준수 스톡 옵션


409A 비 규정 된 보상 계획.


은퇴 계획에서 더 많은 것.


409A 항은 근로자가 1 년 동안 벌 수있는 보상에 적용되지만, 이는 미래의 연도에 지급됩니다. 이를 정규화되지 않은 이연 보상이라고합니다. 이는 401 (k) 플랜 또는 403 (b) 또는 457 (b) 플랜과 같은 적격 플랜에 대한 선택 연기의 형태로이 상 보상과 다릅니다.


409A 항의 적용 범위는 직원의 세금에 어떤 영향을 줍니까?


이연 보상이 제 409A 항의 요건을 충족하면 직원 세금에 아무런 영향을 미치지 않습니다. 보상금은 409A 항의 적용을받지 않는 한 과세 대상과 동일한 방식으로 과세됩니다. 약정이 제 409A 항의 요건을 충족시키지 못하는 경우, 추가 소득세를 포함하여 추가 세금이 부과됩니다. 섹션 409A는 FICA (사회 보장 및 메디 케어) 세금에 영향을 미치지 않습니다.


409A 항이 10 개월 및 12 개월 임금 선거에 어떻게 적용됩니까?


2004 년 법 개정이 1 년에서 미래로 연기 된 사람들에게 어떻게 적용되는지가 문제입니다. 새로운 법률에 따라, 교사 및 기타 직원이 9 개월 또는 10 개월의 실제 근무 기간 대신 12 개월 임금 보상 기간에 보상을받는 경우, 수입의 일부를 1 년에서 다음 연도로 연기합니다. 예를 들어, 8 월에서 5 월 학년이 아닌 1 년에서 다음 해 7 월까지 12 개월 동안 지급 된 교사가 10 개월 동안이 법에 해당됩니다.


섹션 409A는 직원에게 선거가 제공되어야합니까?


아니오, 제 409A 항은 직원에게 지급 방법에 관한 선거를 직원에게 제공 할 것을 요구하지 않습니다. 예를 들어, 학군은 선생님에게 선거를 제공하지 않고 모든 교사가 12 개월 이상 임금을 받게 할 것입니다. 이 경우 제 409A 항에 의거 한 규정이 적용되지 않으며 추가 세금이 부과되지 않습니다.


대부분의 공립학교 직원에 대한 Notice 2008-62의 효과는 무엇입니까?


2008 년 7 월 3 일에 발표 된 재무부와 국세청 (IRS)은 통지 2008-62 년 중간 지침을 발표했습니다. 통지문의 기준이 충족되는 경우, 제 457 (f) 조 및 제 409A 조의 규정은 10 개월 이상의 임금을 12 개월 선출하는 제도에는 적용되지 않을 것으로 예상됩니다.


Notice 2008-62의 기준이 충족되지 않으면 어떻게해야합니까?


2007 년 8 월 7 일 IRS는 섹션 409A에 대한 자주 묻는 질문 (Frequently Asked Questions) 및 제 409A 항의 규정에 따라 연기 된 선거를 확립하는 방법에 대한 지침을 제공하는 지연 보상 (Deferred Compensation)을 통해 도움을 제공했습니다.


IRC 섹션 409A 리소스 :


Notice 2008-62, 10 개월 대 12 개월 유급 기간에 대한 임시 지침.


IR-2007-142, 2007 년 8 월 7 일, 새 규칙은 다가오는 학년도에 교사 연봉에 영향을 미치지 않습니다.


공지 사항 2007-86, 제 409A 항 요구 사항의 발효 연기.


섹션 409A 란 무엇입니까?


2007 년 4 월 10 일 국세청 (Internal Revenue Service, IRS)은 내국세 법 제 409A 조에 의거하여 최종 규정을 발표했습니다. 섹션 409A는 2004 년 10 월 미국 고용 창출 법 (American Jobs Creation Act)에 의해 국세법 (Internal Revenue Code)에 추가되었습니다.


섹션 409A에 의거, 특정 요구 사항이 충족되지 않는 한, 규정되지 않은이 후 보상 계획 (규정에 정의 된)에 따라 이연 된 금액은 현재 상당 금액의 몰수 위험이있는 경우를 제외하고 총 수입으로 포함됩니다. 또한 이연 된 금액에는 연방 소득세, 이자 및 벌금이 추가로 20 % 부과됩니다. 또한 일부 주에서는 유사한 세금 조항을 채택했습니다. 예를 들어, 캘리포니아주는 추가로 20 퍼센트의 주 세금, 이자 및 벌금을 부과합니다.


할인 스톡 옵션에 대한 시사점.


섹션 409A에 따라 옵션 부여 일 현재 결정된 보통주의 공정한 시장 가격보다 낮은 행사 가격을 가진 스톡 옵션은 이연 보상 약정을 구성합니다. 이것은 전형적으로 옵션 수령인에게 부과 된 세금 결과와 회사에 대한 세금 원천 징수 책임을 초래합니다. 세금 결과에는 보통주의 행사 또는 판매일이 아닌 옵션 가득 기간에 부과되는 세금, 정기 소득 및 고용 세금 이외에 피주류자에 대한 20 %의 추가 연방세, 주정부 세금 (예 : 캘리포니아 주 20 % 세금)과 잠재적 인이자 비용. 회사는 옵션 확정 시점에 적용 가능한 소득 및 고용 세금을 원천 징수해야하며, 시간이 지남에 따라 기본 주식 가치가 증가함에 따라 추가 금액이 필요할 수 있습니다.


아래는 409A에 대한 WSGR 고객의 모든 고객 알림에 대한 링크입니다.


섹션 409A의 다양한 측면과 최종 섹션 409A 규정을 자세히 다루는 WSGR 고객 알림을 검토하여 섹션 409A의 적용 가능성을 평가할 수 있습니다.


나는 당신이 작성한 "스톡 옵션의 행사 가격을 설정하는 방법"을 읽는 것을 정말 좋아할 것입니다. 조. 우리는 지금 당장이 문제로 고심하고 있습니다. 우리는 우리 국민 (현재 1099 명의 계약자)에게 적절한 동기를 부여하고자하지만, 파업 가격이 너무 낮 으면 미래 투자자에게 낮은 가치를 전달할 수 있다고 우려한다.


일반적으로 창업자, 조기 종업원 (옵션 또는 기타 방법을 통해) 및 기타 저렴한 주식에 발행 된 보통주의 가격은 다음과 같습니다. 보통주는 자본 조달 (VC) 거래에서 투자자가 고려하는 요소가 아닙니다.


이연 보상은 발행 할 시리즈 B 우선주로 전환 가능한 전환 사채 형태로 이루어져 있다고 가정합니다.


1. 시리즈 B가 끝날 때까지 몰수의 위험이 매우 높다는 사실이 409A의 영역 밖에서 보상을 제공합니까?


2. 지폐가 선호 시리즈 B로 전환 된 경우, 보상이 더 이상 지불 의무가 없다는 사실이 409A의 범위를 벗어난 연기를 보냅니 까?


나는 사실 패턴과 질문을 이해하지 못한다. 전환 사유가 있다면 돈을 지불 할 의무가 있습니다. 나는 몰수의 위험이있는 이유를 알지 못합니다. 그 사람이 무료로 컨버터블 노트를 받으면 그 시점에 과세 이벤트가있을 것 같아요. 그 사람이 컨버터블 어음에 대해 실제 돈을 지불하면 나는 보상이 어떻게되는지를 보지 못한다.


민간 기업의 현금 판매에서 미확인 옵션의 전형적인 처분은 무엇입니까? (비 공인).


Ijm & # 8211; 인수자가 옵션을 인수하지 않은 경우, 미확인 옵션이 가득 차면 옵션 보유자는 합병 대가를 행사하고 합병 대가를 받거나 보통주에 대한 주당 가격에서 주당 행사 가격을 뺀 순 현금을 수령 할 수 있습니다.


409A 밸류에이션은 시작을위한 아이템을해야만합니까? 아니면 이사회가 요구 사항을 흔들어 위험을 감수 할 권리가 있습니까?


그것은 위험의 문제입니다. 회사가 벤처 금융을 수령했거나 수익을 얻은 경우 위험 예측의 필수 아이템이라고 생각합니다. IRS가 옵션 행사 가격에 장래에 이의를 제기하는 경우 보험료를 지불하기 위해 5 달러를 지불하고 409A의 가치를 지불하는 것은 작은 가격입니다. 409A 평가 보고서는 행사 가격이 잘못되었다는 것을 증명할 책임을 IRS에 이전합니다.


회사가 벤처 자금을받지 못하고 수입이 없다면 대부분의 회사는 409A의 평가를받지 못하는 것입니다. 그러나 회사는 공정한 시장 가치에 대한 이사회의 결론을 뒷받침 할 수있는 보통주의 공정한 시장 가치에 대한 평가 분석을 준비해야합니다. 회사에 평가 보고서를 준비하는 CFO / 재무 전문가가있는 경우 증거의 부담을 전환하는 데에도 충분합니다.


우리의 신생 기업은 종업원 인센티브 계획에 따라 첫 번째 옵션에 대한 파업 가격으로 고심하고 있습니다. 우리는 A 시리즈를 $ 1로 선호했으나 관련성이있는 경우 특히 확신하지 못했습니다. 나는 분명히 보통주를 공정한 가격에 부여하고 싶지만 미래의 밸류에이션에 관련된 이전 질문에 그 우려를 공유하고 싶다. 이사회에서 사용할 수있는 평가 분석에 대한 조언이 있습니까? 우리는 사전 수입이므로이 시점에서 모든 프로세스는 임의적으로 보입니다. 고마워.


버트 & # 8211; 회사가 제도적 벤처 캐피털 투자자와 함께 시리즈 A를 수행 한 경우 회사는 409A 가치를 취득해야합니다. & # 8220; 오래된 학교 & # 8221; 10 대 1의 공통 가격 비율이 선매 기업의 경우 드문 결과는 아닙니다. 물론 이와 같은 엄지 손가락 규칙은 적절한 회계가 아닙니다.


다시 : 7 월 10 일의 내 쿼리 :이 메모는 클래스 B 우선주로만 전환 할 수 있으며 현금은 없습니다. 메모는 현금 보상 대신 주어졌습니다. 회사는 사전 수입이며 클래스 B 오퍼링을 통해 자금을 조달해야합니다. 외부 투자자가 B 주식의 60 %를 주당 1.61 달러에 사고있다. 그 시점에이 메모는 동일한 가격 ($ 1.61)으로 B 주식으로 전환됩니다. B가 실제로 닫힐 때까지는 파산 가능성 및 채무 불이행 가능성이 높습니다. 회사가이 메모를 사용하기 위해 현금을 지불 할 필요가 없다는 사실이 연기 된 광고 문안을 넣었습니까? 409A의 영역 바깥?


Yokum : FAS123R 평가보다 낮은 409A 평가의 상황을 처리하는 방법에 대한 조언을 부탁드립니다. 고맙습니다!


지니 & # 8211; 본인은이 문제에 대해 내 세금 및 수혜 전문가에게 연기하고 적절한 감사 및 세무 전문가에게 문의해야합니다. 고지 사항을 읽으십시오.


감사인이 409A 가치 평가를 거부하는 많은 경우에 대해 들어 봤습니다. 하루가 끝나면 회사는 회계 감사를 위해 회계 감사를 위해 FAS 123R 평가를 받아 들일 필요가 있다고 생각하지만, 409A에 부합하는 평가가 옵션을 뒷받침하는 한 반드시 IRS에 문제가되지는 않습니다 행사 가격. 회사는 옵션 가격이 너무 낮다는 것을 묵시적으로 인정하는 IPO와 관련하여 값싼 주식 가격을 사용했습니다. 그러나, 내가 아는 한 IRS는 너무 낮 았던 행사 가격으로 이러한 옵션 교부금이 ISO (더 이상 FMV에서 부여해야하는)가 아니라는 입장을 취하지 않았습니다.


컨설턴트 (또는 법률 회사)가 고객의 옵션에 대한 대가로 일할 것에 동의하면, 수수료로받는 옵션의 수를 어떻게 결정합니까? 예를 들어 법률 또는 기타 조언에 $ 100K를 제공 한 경우 최종 라운드 이후에 회사가 5 백만 달러의 후행 수익을 올릴 가치가 있다고 가정하면 일반적인 옵션 조건은 무엇입니까? 지속? 좋은 옵션 계약 온라인?


Bill Mc & # 8211; 그것에 대해 생각할 수있는 몇 가지 다른 방법이있을 수 있습니다. 하나는 단순히 회사의 비율로 주식 수를 표현하는 것입니다. 예를 들어, 종업원 / 이사 / 고문의 옵션은 일반적으로 완전히 희석 된 소유의 비율로 벤치 마크됩니다. 이 옵션은 직원에게 4 년 이상, 일반적으로 이사 / 컨설턴트에게는 2 년에서 4 년 동안 지급됩니다.


그것에 대해 생각하는 또 다른 방법은 제공된 가치의 측면에서입니다 (영장 범위와 다소 차이가 있습니다). 게시물보기 & # 8221; 브리지 론 영장의 조건은 무엇이되어야합니까? & # 8221;


아마도 옵션 부여의 크기를 벤치마킹하는 다른 방법은 돈 가치로 가정하고 묵시적 가치를 제공하기에 충분한 주식을 부여하는 것입니다. 대부분의 회사에서는 우선주 FMV와 일반 FMV간에 차이가 있습니다. 시리즈 A가 $ 1.00 / share이고 공용 FMV가 $ 0.10 / share이면 각 공유에 $ 0.90 / share 스프레드가 암시되어 있습니다. 회사가 9000 달러의 가치를 제공하기를 원하면 10,000 주를 구입할 수있는 옵션을 부여합니다.


일반적으로 컨설턴트 옵션은 5 년에서 10 년 사이에 행사할 수 있습니다. 그들은 (서비스 완료시) 보조금을받을 때 완전하게 부여 될 수 있으며, 행사를 위해 서비스 제공자로서 지속적인 지위에 의존하지 않을 수 있습니다. 그러나 일부는 행사할 수 있도록 계속 서비스를받을 수 있습니다.


옵션 보조금은 스스로하는 운동이 아닙니다. 409A 준수, 증권법 문제, 옵션 백 데이팅 등의 결과를 가져올 수있는 유효한 승인을 얻지 못하는 것까지 다양 할 수 있습니다.


종업원 스톡 옵션을 구현하는 데 일반적으로 회사 비용 (법률 비용, 관리 비용 등)은 얼마입니까? 우리 회사는 3 명의 교장과 5 명의 직원을두고 있으며 직원을 키우는 데 지분 인센티브를 제공하고자합니다. 스톡 옵션 프로그램을 실행하기 위해 $ 10k - $ 15k의 추정치를 들었지만이 금액이 정확한지 전혀 알 수 없습니다. 그렇게 복잡하지 않아야하는 것 같지 않습니다. 기본적으로, 나는 찢어 지는지 여부를 알아 내려고 노력하고 있습니다.


당신이 빌려 줄 수있는 조언을 주셔서 감사합니다.


Jon & # 8211; $ 10K에서 $ 15K는 당신이 C 사라고 가정 할 때 어리 석다. 온라인으로 DIY를 통합하고 다른 사람이 모든 문서를 다시 작성해야하는 경우에도 모든 것을 다시 실행하고 스톡 옵션 계획이있는 회사를 보유하는 것은 그 범위보다 적습니다.


트렌드 & amp; 발전 - 2015 년 10 월 - 인식하십시오 (조심하십시오) - 할인 된 스톡 옵션은 409A의 적용 대상입니다.


많은 중소기업, 특히 신생 기업은 핵심 경영진 및 직원에게 스톡 옵션을 제공하여 회사 성장을 촉진 할 동기 부여와 현금 투자를 현금으로 대체해야 비즈니스에 투자 할 수있는 기회를 제공합니다. 때로는 스톡 옵션과 주식 보상 권리 (총칭하여 "옵션"또는 "스톡 옵션")에 적용되므로 내부 수익 코드 (IRC) 섹션 409A의 요구 사항을 알지 못하며, 행사 가격을 적절히 결정하지 못합니다 . 다른 때에는 운동 가격을 책정하기 위해 사업 가치를 지불하기를 원하지 않습니다. 두 경우 모두 임원 및 직원에 대한 세금 결과는 비참 할 수 있습니다.


2016 년 9 월 23 일


2017 년 1 월 13 일


2017 년 1 월 18 일


IRC 섹션 409A는 비준 무적 이연 보상에 대한 과세를 규제하는 포괄적 인 규칙을 제공합니다. 섹션 409A는 "보상 연기"를 명시 적으로 정의하지는 않지만 IRS는 할인 스톡 옵션이 통지, 제안 된 규정 및 최종 규정 전반에 걸쳐 섹션 409A에 의거하여 연기 된 보상이라는 일관된 입장을 유지하고 있습니다. 구체적으로 IRS 통지 2005-1에 따르면 스톡 옵션에 부여 일 현재 주식 가격의 공정 시장 가격보다 낮은 행사 가격이 부여 된 경우 옵션은 보상 연기 연기로 간주되며 제 409A 조의 요구 사항을 따라야한다.


스톡 옵션 및 주식 보상 권리에 대한 섹션 409A의 적용.


임원 및 직원에 대한 스톡 옵션의 매력은 옵션 행사를 타이밍함으로써 소득 인식 시점을 스스로 결정한다는 것입니다. 섹션 409A가 옵션에 적용되면 스톡 옵션의 가치를 실질적으로 제거하여 이러한 유연성을 잃게됩니다. 409A 항에 의거 한 과세를 피하려면, 409A 항에서 면제되거나 아래에 명시된 특정 요건을 충족해야합니다.


IRC 섹션 422에 따라 발행 된 인센티브 스톡 옵션과 IRC 섹션 423에 의거 한 종업원 주식 구매 계획에 따라 발행 된 스톡 옵션은 IRC 섹션의 해당 자격 요건을 계속 충족한다는 조건하에 섹션 409A의 규정에 따라 면제됩니다.


섹션 422 ( "비 한정 옵션")에 의거 발행되지 않은 스톡 옵션의 경우 다음과 같이 섹션 409A에 의거 면제되어야하는 네 가지 기본 요구 사항이 있습니다.


비 규정 스톡 옵션의 경우 행사 가격은 부여 일 현재의 기본 주식의 공정 시장 가격과 같아야합니다. 이러한 목적으로, 피부양자가 운동시 동등한 배당금을받을 자격이 있다면, 행사 가격의 감소로 간주됩니다. 즉, 교부금은 교부 일에 공정 시장 가격 이하의 행사 가격으로 발행 된 것으로 간주되며 제 409A 조에 따라 면제됩니다. 부여 일의 보통주의 공정한 시장 가치의 결정에 적용되는 구체적인 평가 요건은 다음과 같습니다. 상장 회사는 보통주의 실제 판매를 사용하여 합리적인 방법으로 공정한 시장 가치를 산출해야하며, 옵션 부여 전날 또는 종가의 종가 또는 평균 가격. 또한 특정 상황에서 특정 기간 동안 평균을 사용할 수도 있습니다 (일반적으로 현지 세법을 준수하기 위해 외국 관할 구역의 직원에 대한 보조금과 관련된). 그러나 보조금 및 평균 기간은 옵션 부여 일 이전에 지정되어야합니다. 민간 기업은 유무형 자산의 가치, 예상 현금 흐름의 현재 가치, 비교 대상의 주식 가치, 최근의 모든 현금 흐름의 현재 가치, 팔 길이 계산 및 기타 비 보상 목적을 위해 사용 된 평가 방법. 409A 규정에 따르면, 다음과 같이 세 가지 세이프 하버 밸류에이션 방법이 합리적인 가치 평가 (IRS에 대한 비합리성 증명 부담을 시프트)로 추정합니다. (i) 지난 12 개월 동안의 독립적 인 평가 (ii) 83 조에 의거 한 비경상 제한으로 간주되는 공식 기반 가치 평가이며 주식이 상장되지 않는 한 그 조건에 따라 사용될 수있다. 단, (옵션, 주식 보상 권리 등) 및 비 보상 거래 (회사 주식의 전부 또는 실질적으로 전부를 판매하는 데 필요하지 않음) 또는 (iii) 비 유동 개시 회사의 경우 일반적으로 상장되어있는 유가 증권 클래스가없는 10 년 미만의 사업체에서 90 일 이내 또는 공개 상영이 180 일 이내에 변경되지 않을 것으로 예상하는 경우), 규정에 따라 자격을 갖춘 "하지만 반드시 독립적이지, 개인 (기업 가치 평가, 평가, 금융, 투자 은행, 담보 대출 등의 경험 5 년). 비준 수 옵션 보조금의 대상 주식은 서비스 제공 업체의 서비스를받는 주체 또는 서비스받는 사람에 대한 지배 지분을 소유하거나 각각 다른 회사에 의해 통제되는 일련의 회사에 포함 된 회사의 주식이어야합니다 회사는 궁극적 인 모회사로 끝납니다. 지배 지분을 결정할 목적으로 IRC 414 조에 의거하여 규정 된 퇴직 연금 플랜에 대한 통제 그룹 규정은 해당 규정에 따라 적어도 80 % 소유권 요건을 50 % 소유권으로 대체함으로써 적용됩니다. 50 % 소유권 요구 사항은 서비스 제공 업체와 옵션 단체 간의 관계로 인해 옵션을 부여하는 합법적 인 비즈니스 기준이있는 경우 20 %로 축소됩니다. 적격 보통주로 인정되는 주식 만이 서비스 제공자에게 부여 된 스톡 옵션의 적용을받을 수 있습니다. 이를 위해, 409A 항은 (위의 2에서 논의 된 바와 같이) 적격 한 서비스 수령자의 IRC 섹션 305에 정의 된대로 모든 종류의 보통주를 사용할 수있게합니다. 이 주식은 제한을받을 수 있지만 어떠한 종류의 배당 선호도가 없을 수도 있습니다. 청산 선호도는 허용되지만, 주식은 공정 거래가 아닌 채무 불이행 또는 채권을 요구할 수 없습니다. 스톡 옵션은 연기 기능을 제공하지 않을 수 있으며 (즉, 행사시 주식 인도 지연을 제공 할 수 없음) 다른 지연 보상과 교환 될 수 있습니다. 기존의 교부금에 대한 재료 변경은 제 409A 항의 요건에 따라 새로운 보조금으로 취급되며 재 가격을 요구할 수 있습니다. 옵션권 또는 10 년에 명시된 바와 같이 최초 운동 기간 중 더 짧은 기간까지 운동권의 연장이 허용됩니다. 수중 옵션은 제한없이 연장 될 수 있습니다. 이 목적을 위해, 그들은 주식의 현재 공정 시장 가격을 초과하는 행사 가격으로 새로운 보조금으로 취급됩니다.


세금 준수 실패의 결과.


상기 409A 절의 요건 중 하나라도 위반하면, 비 정식화 된 스톡 옵션 또는 SAR은 즉시 과세 대상이되며, 나중에 스톡 옵션이 더 이상 몰수의 실질적인 위험에 노출되지 않을 때 가득 될 때 과세 대상이됩니다. 피 양도자가 경상 이익으로 인식 한 금액은 12 월 31 일에 행사 가격과 부여 된 옵션에 대해 지불 한 금액을 차감 한 주식의 공정한 시장 가치를 초과하는 금액입니다. 또한, 409A 항은 IRS의 과소 지급률에 1 %를 더한 보수 및이자 (해당되는 경우)에 20 %의 벌금을 부과합니다. 또한 후속 연도의 옵션 가치에 대한 감사는 옵션이 행사되는 연도를 포함하여 섹션 409A에 따라 과세됩니다 [Treas. Reg. 1.409A-4 (b) (6)].


IRS 감사 활동 및 연방 청구 법원 판결.


필드 감사를 실시 할 때 IRS는 옵션이 공정한 시장 가격으로 부여되었는지 여부와 관련하여 스톡 옵션 교부금을 분명히보고 있습니다. IRS는 할인 된 스톡 옵션을받은 Marvel Technology Group Limited의 CEO에 대한 추가 세금을 350 만 달러로 평가 한 결과 연방 정부에 대한 추가 수익을 창출하는 쉬운 방법이라고 생각할 수 있습니다. Sutardja v. United States 사건은 아직 해결되지 않았다. 그러나 연방 대법원은 초기 판결에서 409A 항이 스톡 옵션에 적용됨을 확인했습니다. 사실에 근거하여 부여 된 옵션이 공정한 시장 가치에 대한 할인으로 사실상 부여되었는지 여부는 여전히 결정됩니다. 섹션 409A가 스톡 옵션에 적용된다는 확인과 함께 IRS는 옵션 보조금에 대한 면밀한 조사를 계속할 것입니다.


모든 기업은 스톡 옵션 및 SAR을 직원에게 부여하는 데 적용되는 규칙을 알고 있어야합니다. 밀접하게 개최되는 기업은이 규정을 준수하지 않을 경우 종업원에게 부과되는 극도로 가혹한 세금 ​​결과를 피하기 위해 409A 항에 따라 주식 및 감사 권리 권리와 관련된 평가 요구 사항을 신중히 파악해야합니다.


트렌드 & amp; 개발 - 2015 년 10 월


이 미디어 항목에 대해 궁금한 점이 있으면 의견을 듣고 자합니다. 우리와 함께 의견을 나누십시오.


2018 년 퇴직 계획 제한.


귀하가 어떻게 통제되고 제휴 된 서비스 그룹 규칙을 알고 있습니까?


자율 자동차가 보험 산업을 뒤엎겠습니까?


EisnerAmper LLP는 미국 최대의 풀 서비스 자문 및 회계 회사입니다. 우리는 감사, 회계 및 세금 서비스뿐만 아니라 다양한 산업 분야의 광범위한 고객에게 전문 자문 서비스를 제공합니다. 우리는 200 여개의 상장 기업을 포함하여 모든 규모의 사업은 물론 실용 가치가 높은 개인 및 가족 사무소와 함께 일합니다. 우리는 브로커 딜러 및 보험 회사와 함께 헤지, 사모 펀드 및 벤처 펀드 공간에 걸친 수천 개의 금융 기관에 서비스를 제공합니다. 기업이 성장함에 따라 우리는 모든 단계에서 목표를 달성 할 수 있도록 도와줍니다.


민간 기업의 일반 주식 가치 평가 및 옵션 가격 결정.


409A 미만의 10 년 평가.


비상장 기업과 법률 및 회계 고문이 최근 발행 된 우선주의 가격에서 적절한 할인을 느슨하게 추정하여 옵션 행사 가격을 설정하기 위해 보통주의 공정한 시장 가치를 결정하는 것은 오랫동안 지속되어 왔습니다 회사 발전 단계. 이전에 국세청 (IRS & rdquo; 또는 & ldquo; Service & rdquo;) 및 증권 거래위원회 (SEC)가 수락 한이 관행은 초기 국 내 수익법 조항 409A 1 지침에 따라 갑작스럽게 종료되었습니다 과거 관행과는 달리, 섹션 409A 규정 (2007 년 국세청 (IRS)이 최종 판결)에는 비공개 기업의 보통주의 공정한 시장 가치를 결정하기위한 세부 지침이 포함되어 있습니다. 합리적인 가치 평가 방법 또는 합리적인 평가 방법을 사용하는 합리적인 적용; 또는 "안전한 항구"를 포함합니다. 이러한 규칙은 민간 기업의 보통주 평가 및 옵션 가격 결정 방식을 재구성했습니다.


이 기사에서는 먼저 409A 절의 보통주 가치 평가 방법에 대해 간략하게 설명합니다. 영원한 적절한 할인 방법. 다음은 세이프 하버 (Safe Harbors)를 포함하여 IRS가 발급 한 섹션 409A 지침에 의해 설정된 평가 규칙에 대해 설명합니다. 그런 다음 우리가 관찰 한 성숙 단계와 크기가 다양한 비상장 기업들의 반응을 설명합니다. 어떤 경영진, 이사회 및 고문이 실제로 그 일을하는지. 마지막으로 지금까지 살펴본 모범 사례를 설명합니다.


이 기사는 409A 절의 모든 문제를 다루는 것이 아닙니다. 이 기사의 초점은 409A 항이 비 한정 주식 스톡 옵션 (& nbsp; NQO & rdquo;) 행사 가격을 설정하기 위해 비상장 기업의 보통주의 가치 평가에 미치는 영향으로, 그러한 옵션은 Section 409A의 적용에서 면제됩니다. 409A 및 & mdash; 이유는 다음과 같습니다. & ndash; 인센티브 스톡 옵션 ( "ISO")의 행사 가격을 설정하기위한 목적으로도 ISO는 섹션 409A의 적용을받지 않습니다. 이 조항의 범위를 벗어나는 옵션 조항 및 비 한정 이연 보상에 대한 섹션 409A의 효과와 관련된 중요한 문제가 더 많이 있습니다. 2.


소개.


내국세 법 (Internal Revenue Code) 제 409A 조가 제정 된 이래로 거의 10 년이되었습니다. 이것은 IRS에 의해 최종 Section 409A 규정이 발행 된 지 1 년 후인 2008 년에 작성한 기사의 업데이트입니다. 이 기사에서, 우리는 이전에했던 것처럼, 직원들에게 ISO 및 NQO의 보상 교부금의 행사 가격을 설정하기 위해 비상장 기업의 보통주 평가에 대해 409A 항을 적용하고 지난 10 년 간 주식 가치 평가와 옵션 가격 결정에서 우리가 관측 한 사례.


섹션 409A의 중요성을 이해하려면 섹션 409A의 채택 전후에 비 자격 부여 스톡 옵션에 대한 세법을 이해하는 것이 중요합니다. 제 409A 항 제정 이전에, 서비스에 대한 NQO를 부여받은 피선거인은 부여 당시 과세되지 않았습니다. 4 오히려 옵션 행사 당시 행사 가격과 기본 주식의 공정한 시장 가치 사이의 "스프레드"에 대해 피선 당사자가 과세 대상이었다.


409A 항은 비 규정 스톡 옵션에 대한 소득세 처리를 변경했습니다. 409A 항에 의거하여, 서비스와 교환하여 NQO가 부여 된 피 준주는 & ldquo; spread & rdquo;에 대한 즉각적인 소득세가 부과 될 수 있습니다. 비 정규화 주식 매수 선택권이 부여 된 연말의 행사 가격과 공정한 시가 총액 사이에 (그리고 근본적인 주식 가치가 증가 할 때까지 운동하기 몇 년 전에) 20 % 과징금과이자를 더한 금액. NQO를 허가 한 회사는 소득세를 적절하게 보류하지 않고 고용 세금을 지불하지 않으면 부작용을 초래할 수 있습니다. 다행스럽게도, 부여 일에 기본 주식의 공정한 시장 가격보다 낮지 않은 행사 가격으로 부여 된 NQO는 409A 항 및 잠재적으로 부정적 세금 결과로부터 면제됩니다. 5.


ISO가 409A 조항의 적용을받지 않는 반면, ISO가 될 의도였던 옵션이 나중에이 문서의 범위를 벗어나는 여러 가지 이유로 (단, 행사 가격이 기본 보통주의 공정한 시장 가치보다 낮은 경우), 부여 일로부터 NQO로 취급됩니다. ISO에 적용되는 규칙에 따라, 부여 일 현재 행사 가격이 기본 주식의 공정한 시장 가격보다 낮기 때문에 옵션이 ISO가되지 못할 경우 일반적으로 옵션은 회사로 행사 가격을 공정한 시가로 책정하기 위해 선의로 시도했다. 6409A 항에 의해 확립 된 평가 원칙을 따르지 않는 회사는 공정한 시장 가치를 확인하기 위해 선의로 시도하지 않은 것으로 간주되어 옵션이 ISO로 취급되지 않고 행사 가격이 공정 시장 가격보다 낮은 NQO에 대해 섹션 409A의 모든 결과가 적용됩니다. 따라서 409A 절 평가 원칙을 사용하여 공정 가치로 ISO 실행 가격을 설정하는 것도 좋은 관행이되었습니다.


지난 10 년 동안 고객에게 자문을 제공 했으므로 지원 가능한 공정 시장 가치를 확립하는 것이 409A 섹션의 환경에서 매우 중요합니다.


409A 항 이전에 보통주 옵션의 행사 가격이 어떻게 설정 되었습니까?


섹션 409A와 관련하여 국세청 지침이 발행 될 때까지 보통주에 대한 인센티브 스톡 옵션 ( "ISO")의 행사 가격을 설정하는 사유 기업의 오랜 관행은 간단하고 쉽고 실질적으로 IRS는 그것에 관해 많은 것을 말해야합니다. 신생 기업의 경우, ISO 행사 가격은 창업자가 보통주에 대해 지불 한 가격으로 편안하게 정할 수 있으며 종종 목표는 조기 종업원에게 가능한 한 저렴하게 상승 여력 기회를 부여하는 것이 었습니다. 후속 투자 이후에 행사 가격은 투자자에게 판매 된 보통주의 가격으로 또는 투자자에게 판매 된 최 신 우선주의 가격에서 할인하여 결정되었습니다. 예시를 위해 유능하고 완전한 관리 팀, 출시 된 제품, 수익 및 마감 된 C 라운드가있는 회사는 50 %의 할인을 사용했을 수 있습니다. 모두 비 과학적이었습니다. 회사는 옵션 가격 책정을위한 독립적 인 평가를 거의받지 못했고, 감사원과상의했다. 그리고 그들의 의견은 무게를 실었다. 비록 팔레스타인 인이 반드시 그런 것은 아니지만. 그들 사이의 대화, 경영진 및 이사회는 일반적으로 매우 간단했습니다.


섹션 409A에 따른 평가 규정 9.


섹션 409A에 관한 국세청 지침은 민간 기업과 이사회가 보통주의 가치를 결정하고 옵션의 행사 가격을 결정할 때 극도로 다른 환경을 조성했습니다.


일반 규칙. 섹션 409A 지침은 평가 일 현재의 공정한 시장 가치가 모든 사실에 근거하여 "합리적인 평가 방법의 합리적인 적용에 의해 결정된 가치"라는 규칙 ( "일반 규칙"이라고 부름)을 규정합니다 상황. 가치 평가 방법은 회사의 가치에 대한 모든 이용 가능한 정보 자료를 고려하고 일관되게 적용되는 경우 "합리적으로 적용"됩니다. A valuation method is a "reasonable valuation method" if it considers factors including, as applicable:


the value of tangible and intangible assets of the company, the present value of anticipated future cash-flows of the company, the market value of stock or equity interests in similar companies engaged in a similar business, recent arm's length transactions involving the sale or transfer of such stock or equity interests, control premiums or discounts for lack of marketability, whether the valuation method is used for other purposes that have a material economic effect on the company, its stockholders, or its creditors.


The General Rule provides that use of a valuation is not reasonable if (i) it fails to reflect information available after the date of calculation that may materially affect value (for example, completing a financing at a higher valuation, accomplishment of a significant milestone such as completion of development of a key product or issuance of a key patent, or closing a significant contract) or (ii) the value was calculated with respect to a date more than 12 months earlier than the date on which it is being used. A company’s consistent use of a valuation method to determine value of its stock or assets for other purposes supports the reasonableness of a valuation method for Section 409A purposes.


If a company uses the General Rule to value its stock, the IRS may successfully challenge the fair market value by simply showing that the valuation method or its application was unreasonable. The burden of proving that the method was reasonable and reasonably applied lies with the company.


The Safe Harbor Valuation Methods. A valuation method will be considered presumptively reasonable if it comes within one of the three Safe Harbor valuation methods specifically described in Section 409A guidance. In contrast to a value established under the General Rule, the IRS may only successfully challenge the fair market value established by use of a Safe Harbor by proving that the valuation method or its application was grossly unreasonable.


The Safe Harbors include:


Valuation by Independent Appraisal. A valuation done by a qualified independent appraiser (which we will call the "Independent Appraisal Method") will be presumed reasonable if the valuation date is no more than 12 months before the date of the option grant. Reasonable Good Faith Written Valuation of a Start-Up. A valuation of the stock of a private company that has no material trade or business that it has conducted for 10 years or more, if done reasonably and in good faith and evidenced by a written report (which we will call the "Start-Up Method"), will be presumed reasonable if the following requirements are satisfied: The valuation takes into account the valuation factors specified under the General Rule and events subsequent to the valuation that may render an earlier valuation inapplicable are taken into account. The valuation is performed by a person with significant knowledge, experience, education or training in performing similar valuations. "Significant experience" generally means at least five years of relevant experience in business valuation or appraisal, financial accounting, investment banking, private equity, secured lending, or other comparable experience in the line of business or industry in which the company operates. The stock being valued is not subject to any put or call right, other than the company's right of first refusal or right to repurchase stock of an employee (or other service provider) upon the employee’s receipt of an offer to purchase by an unrelated third party or termination of service. The company does not reasonably anticipate, as of the time the valuation is applied, that the company will undergo a change in control event within the 90 days following the grant or make a public offering of securities within the 180 days following the grant. Formula-Based Valuation. Another Safe Harbor (which we will call the "Formula Method") is available for companies that use a formula based on book value, a reasonable multiple of earnings, or a reasonable combination of the two to set option exercise prices. The Formula Method will not be available unless (a) the stock acquired is subject to a permanent restriction on transfer which requires the holder to sell or otherwise transfer the stock back to the company and (b) the formula is used consistently by the company for that (or any similar) class of stock for all (both compensatory and noncompensatory) transfers to the company or any person who possesses more than 10 percent of the of the total combined voting power of all classes of stock of the company, other than an arm's length sale of substantially all the outstanding stock of the company.


Choices for Companies' Valuation Practices.


In the Section 409A valuation environment, companies may decide to take one of three courses of action:


Follow Pre-409A Practices. A company could choose to follow pre-409A valuation practices. If, however, the option exercise prices are later challenged by the IRS, then the company will have to satisfy the burden of proving that its stock valuation method was reasonable and was reasonably applied, as required under the General Rule. The benchmark for that proof will be the rules, factors and procedures of the Section 409A guidance, and if the company's existing option pricing practices do not clearly reference and follow those rules, factors and procedures, it almost certainly will fail that burden and the adverse tax consequences of Section 409A will result. Internal Valuation Exercise Following the Section 409A General Rule. A company could choose to conduct an internal stock valuation following the General Rule. If the resulting option exercise prices are later challenged by the IRS, then the company again will have to satisfy the burden of proving that its stock valuation method was reasonable and was reasonably applied. Now, however, because the company can show that its valuation followed the Section 409A guidance, it is reasonable to think that its chances of satisfying this burden are significantly better, although there is no guarantee that it will prevail. Follow One of the Safe Harbor Methods. A company that wishes to minimize its risk can use one of the three Safe Harbors that will be presumed to result in a reasonable valuation. In order to challenge the value determined under a Safe Harbor, the IRS must show that either the valuation method or its application was grossly unreasonable.


Practical Solutions and Best Practices.


When we wrote the first draft of this article in 2008, we suggested that the valuation patterns among private companies were falling along a continuum without sharp demarcations from start-up stage, to post-start-up to pre-expectation of liquidity event, to post-expectation of liquidity event. Since then it has become clear in our practice that the demarcation is between those who have enough capital to obtain an Independent Appraisal and those that do not.


Start-Up Stage Companies. At the earliest stage from a company's founding to the time when it begins to have significant assets and operations, many of the well-known valuation factors set forth in the IRS guidance may be difficult or impossible to apply. A company typically issues stock to founding shareholders, not options. Until a company begins to grant options to multiple employees, Section 409A will be of less concern. 10 Even after significant option grants commence, we are seeing companies balance the potentially significant dollar and other costs of achieving definitive protection from noncompliance with Section 409A against the often stringent financial circumstances of start-up stage companies.


In the early days of Section 409A, the cost of valuations by professional appraisal firms ranged from around $10,000 to $50,000 or more, depending on the age, revenue, complexity, number of locations, intellectual property and other factors that control the extent of the investigation required to determine a company's value. Now a number of established and new appraisal firms are competing specifically for Section 409A valuation business on the basis of price, many of them offering initial fees as low as $5,000 and some even as low as $3,000. Some valuation firms even offer a 'package deal' where subsequent quarterly valuations are priced at a discount when done as an update to an annual valuation. Even though the cost of the Independent Appraisal Method is now very low, many start-up stage companies are reluctant to undertake the Independent Appraisal Method due to the need to preserve capital for operations. Use of the Formula Method is also unattractive because of the restrictive conditions on its use and, for early stage start-ups, the Formula Method may be unavailable because they have neither book value nor earnings. Use of the Start-Up Method is also often not available due to the lack of in-house personnel with the “significant expertise” to conduct the valuation.


The general recommendation is no different for start-up companies than for companies at any stage of development: opt for the maximum certainty that they can reasonably afford, and, if necessary, be willing to take some risk if they are cash-constrained. Because reasonably priced valuation services tailored specifically for the needs created by Section 409A are now being offered in the market, even some early stage companies may consider that the cost of an Independent Appraisal is justified by the benefits afforded. If the start-up cannot afford the Independent Appraisal Method and the Formula Method is too restrictive or inappropriate, the remaining options include the Start-Up Method and the General Method. In both cases, companies that intend to rely on these methods will need to focus on their valuation procedures and processes to ensure compliance. Developing best practices include the following: The company should identify a person (e. g., a director or a member of management) who has "significant knowledge, experience, education or training in performing similar valuations", if such a person exists within the company in order to take advantage of the Start-Up Method. If such a person is not available, the company should identify a person who has the most relevant skills to undertake the appraisal and consider whether it may be feasible to augment that person’s qualifications with additional education or training. The company's board of directors, with the input of the person identified to perform the appraisal (the “Internal Appraiser”), should determine the factors relevant to its valuation, given the company's business and stage of development, including at least the valuation factors specified under the General Rule. The company's Internal Appraiser should prepare, or direct and control the preparation of, a written report determining the valuation of the company's common stock. The report should set forth the qualifications of the appraiser, it should discuss all valuation factors (even if simply to note a factor is irrelevant and why), and it should come to a definitive conclusion (a range of value is unhelpful) as to fair market value and provide a discussion as to how the valuation factors were weighted and why. The company's valuation procedure described above should be performed in cooperation and consultation with its accounting firm in order to ensure that the company does not determine a valuation that the accountants will refuse to support in its financial statements. The company's board of directors should carefully review and expressly adopt the final written report and the valuation established in it, and should expressly refer to the valuation established by the report in connection with grants of stock options. If additional options are granted later, the board should expressly determine that the valuation factors and facts relied upon in preparing the written report have not materially changed. If there have been material changes, or if more than 12 months have passed since the date of the report, the report should be updated and adopted anew.


Intermediate-Stage Private Companies. Once a company is beyond the start-up stage but does not yet reasonably anticipate a liquidity event, its board of directors will have to apply its judgment in consultation with the company's legal counsel and accountants to determine whether it should obtain an independent appraisal. There is no bright line test for when a company should do so, but in many cases the company will have reached this stage when it takes its first significant investment from outside investors. An 'angel' round could be significant enough to trigger this concern. Boards that gain truly independent outside directors as a result of the investment transaction will be more likely to conclude that an independent appraisal is advisable. Indeed, venture capital investors typically require the companies they invest in to obtain an outside appraisal.


The general recommendation for companies in this intermediate stage of growth is again the same: opt for the maximum certainty that they can reasonably afford, and, if necessary, be willing to take some risk if they are cash-constrained. Companies that have either begun to generate significant revenues or that have completed a significant financing will both be more capable of bearing the cost of the Independent Appraisal Method and be more concerned about possible liability for the company and for optionees if their valuation is subsequently determined to have been too low. Because reasonably priced valuation services tailored specifically for the needs created by Section 409A are being offered in the market, intermediate-stage companies are likely to determine that the cost is justified by the benefits afforded. Companies that foresee a liquidity event in their future are more likely to use, if not a Big 4 accounting firm, then one of the larger and relatively sophisticated regional firms in order to assure that their accounting and financial affairs are in order for an IPO or acquisition. Many such firms require that their clients obtain independent valuations of their stock for purposes of option grants, and we’ve heard reports of accounting firms that are refusing to take on new audit accounts unless the company agrees to do so, especially in light of the option expensing rules under FAS 123R. A common practice that has developed in implementing the Independent Appraisal Method is to have an initial appraisal performed (or annual appraisals), and then to have that appraisal updated quarterly (or perhaps semi-annually, depending on the company's circumstances), and to plan option grants to occur soon after an update. The only caveat is that if, as is the case with many technology companies, a company has experienced a value-changing event since the most recent appraisal, the company must be sure to advise its appraiser of such events in order to be sure that the appraisal incorporates all relevant information. If a company at this stage, after careful consideration, determines that the Independent Appraisal Method is not feasible, the next best option is to apply the Start-Up Method if all the requirements for relying on this method are met or, if the Start-Up Method is not available, apply the General Rule. In both cases, the company should consult with its accounting and law firms to determine a reasonable methodology of valuation for the company based on its facts and circumstances and, at a minimum, undertake the appraisal as we described above for Start-Up Stage Companies.


Later Stage Private Companies. Companies that anticipate — or reasonably should anticipate — going public within 180 days or being acquired within 90 days, or that have a line of business that has continued for at least 10 years, cannot rely on the Start-Up Method and, while such companies may rely upon the General Rule, many will, and should, rely predominantly on the Independent Appraisal Method.


Companies contemplating an IPO will be required - initially by their auditors and later by the SEC's rules - to establish the value of their stock for financial accounting purposes using the Independent Appraisal Method. Companies planning to be acquired will be advised that prospective buyers will be concerned about compliance with Section 409A and will require evidence of defensible option pricing, typically the Independent Appraisal Method, as part of their due diligence.


Other Observations.


Finally, for NQO grants, companies that cannot take advantage of a Safe Harbor and that determine reliance on the General Rule leaves more risk than the company and the optionees are willing to take on may also consider limiting Section 409A exposure by making the options compliant with (rather than exempt from) Section 409A. A NQO may be “409A-compliant” if its exercise is limited to events permitted under Section 409A guidance (for example, upon (or upon the first to occur of) a change of control, separation from service, death, disability, and/or a certain time or schedule, as defined in Section 409A guidance). However, while many optionees whose options are not restricted in this manner in fact do not exercise their options until such events occur, applying these restrictions may in subtle ways change the economic deal, or the optionee’s perception of it, and thus may have an effect on incentivizing service providers. Considering the application of such restrictions from both the tax and business perspectives is imperative.


Please feel free to contact any member of our Tax or Corporate practice groups for assistance and advice in considering your company's choices of valuation practices under Section 409A. While we are not competent to perform business valuations, we have counseled many clients in these matters.


1. The tax law regulating nonqualified deferred compensation plans, including nonqualified stock options, which was enacted on October 22, 2004 and became effective on January 1, 2005.


2. These issues are addressed in more detail in other MBBP Tax Alerts.


3. Unless an exemption applies, Section 409A covers all “service providers,” not just “employees”. For purposes of this article, we use the term “employee” to indicate a “service provider” as that term is defined in Section 409A.


4. This treatment applied so long as the option did not have a “readily ascertainable fair market value” as defined under Section 83 of the Code and related Treasury regulations.


5. To be exempt from Section 409A, a nonqualified stock option must also not contain an additional right, other than the right to receive cash or stock on the date of exercise, which would allow compensation to be deferred beyond the date of exercise and the option must be issued with respect to “service recipient stock” as defined in the final regulations.


6. See section 422(c)(1).


7. ISOs only. Until Section 409A there was no requirement that NQOs be priced at fair market value.


8. The SEC was not a concern unless the company was likely to file for its IPO in less than a year or so, giving rise to cheap stock accounting concerns that could require a restatement of the company's financial statements. This has not changed as a result of Section 409A, although there have been changes recently in the valuation methodologies that the SEC sanctions, which seems to point to a substantial convergence in valuation methodologies for all purposes.


9. The IRS issued guidance which adopted differing valuation standards depending upon whether options were granted before January 1, 2005, on or after January 1, 2005 but before April 17, 2007, or on or after April 17, 2007. Options granted before January 1, 2005 are treated as granted at an exercise price not less than fair market value if the company made an attempt in good faith to set the exercise price at not less than the stock's fair market value on the date of grant. For options granted in 2005, 2006 and up to April 17, 2007 (the effective date of the final Section 409A regulations), the IRS guidance expressly provides that where a company can demonstrate that the exercise price is intended to be not less than fair market value of the stock at the date of grant and that the value of the stock was determined using reasonable valuation methods, then that valuation will meet the requirements of Section 409A. The company may also rely on the General Rule or the Safe Harbors. Options granted beginning on and after April 17, 2007 must comply with the General Rule or the Safe Harbors.


10. Although Section 409A does not technically apply to outright stock grants, care must be taken when establishing the value of stock grants issued proximate to the grant of options. For example, a grant of stock with a reported value for tax purposes of $0.10/share may be questioned when a subsequent grant of NQOs at a fair market value strike price of $0.15/share established using a Section 409A valuation method is made close in time.


Name/Title Direct Dial Peter N. Barnes-Brown.


Share this page.


Your eBriefcase.


Welcome to the eBriefcase Management Center. As you assemble your personalized eBriefcase, you may drag to reorder or delete items. Once assembled, you can create a PDF of your eBriefcase.

No comments:

Post a Comment